Zápisky jogínky - Kika, teší ma

Svoju jogovú cestu som začala pred 5 rokmi a odvtedy som z nej nezišla. Začiatky však boli riadne kľukaté...Celý život som aktívne športovala, ale skupinovým cvičeniam som sa skôr vyhýbala. Keď som ukončila štúdium a nastúpila do práce, začala som hľadať cvičenie, ktoré by malo pozitívny efekt na moju chrbticu, keďže som sa vždy prirodzene hrbila a sedavá práca tomu tiež nepomáhala. A tak som sa ocitla na hodine jogy....a vôbec sa mi nepáčila J sedeli sme v tureckom sede a pamätám si pocit, ako mi pichľavá bolesť vyskakovala do ľavého boku a nohy mi neskutočne tŕpli, nevedela som obsedieť a keď začal inštruktor recitovať mantry chcela som utiecť. Vydržala som síce do konca, ale vrátiť som sa neplánovala. Tak som sa dostala k pilatesu, ktorého inštruktorka zároveň predcvičovala jogu. Znova som sa začala pohrávať s myšlienkou dať joge predsa len ešte šancu, veď toľkí sú z nej nadšení, musí na nej predsa niečo byť! Úprimne, tých šancí bolo ešte viac... ale potom to prišlo – ocitla som sa na hodine, kde to kliklo, všetko zapadlo do seba, ako stavec po stavci.

A tak začala moja osobná prax – návštevou rôznych jogových centier, skupinových cvičení, cez asány som uľavila boľavej chrbtici, naťahovala svoje stuhnuté svaly, ticho s úžasom pozorovala ich efekt nie len na telo fyzické ale aj na myseľ. Fascinovala ma nekonečnosť možností, ktoré joga ponúka, skúšala som rôzne štýly a postupne zisťovala, že každá hodina je iná, čo inštruktor to joga, napriek tomu, že joga je len jedna. Po čase som sa začala zaujímať aj ostatné stupne jogy (Radža joga – osem stupňov podľa Patanjaliho), a okrem fyzických asán rozvíjať jogovú prax aj na iných úrovniach. V určitom bode tejto cesty som pocítila, že moja osobná prax mi nestačí, a o svoje pocity a skúsenosti sa chcem podeliť aj s inými. A tak som sa dostala k učeniu, absolvovala som svoj prvý učiteľský tréning v Miláne (lektor jogy RYT 200) a keďže štúdium a rozvoj nikdy nekončia, momentálne  som aj študentkou jogovej terapie.


Jóga je pre mňa nikdy nekončiaca cesta, ktorá mi ukazuje nové horizonty a možnosti, dodáva silu môjmu telu a pritom upokojuje myseľ, učí ma trpezlivosti a vedie k sebapoznaniu, napĺňa láskou a nehou a každý deň ma inšpiruje. Verím, že joga môže zmeniť pohľad na našu myseľ či telo, ale aj svet v ktorom žijeme.

Áno priznávam, jóga ma dostala. Venujem jej väčšinu voľného času a baví ma stále viac! Čo mi však dokáže vyčariť úsmev na tvári sú drobné radosti všedných dní. Keď vybehnem von z môjho bytu a zacítim vôňu čokolády z Figara (kto býva v bratislavskom Novom Meste vie o čom hovorím J , zvuk vínneho štupľa, také to puk keď otváram fľašku poctivého Silvána, prvé sústo vydareného cheescaku (odteraz len šízkej, áno?), ručne natrhané ríbezle zo záhrady, ponorenie sa do sviežej morskej vody... Každý rok sa veľmi teším na Vianoce, zbožňujem vínne cesty a cestovanie do neznáma, objavovanie nových zákutí, miest, krajín, ľudí a chutí....

„Celý svet je plný zázrakov, na ktoré sme si však tak zvykli, že ich nazývame všednými vecami.“
Hans Christian Andersen

Tento blog vzniká z rovnakej myšlienky ako to, že učím jógu... cítim, že potrebujem tieto positive vibes posunúť ďalej. Verím, že tento blog bude pre vás motiváciou prečo jógu vyskúšať, alebo vás inšpiruje či jednoducho na pár chvíľ zastavíte a vychutnáte si chvíľu sami pre seba J

Namaste ♡ 
Kika 

Komentáre

Obľúbené príspevky